Darmowy CRM
Na rynku można dopatrzeć się darmowych rozwiązań w zakresie obsługi klienta, np.: Darmowy CRM. Poniżej zostały zaprezentowane najbardziej popularne rozwiązania w tym zakresie. Są to darmowe CRMy ale nie bez wad(np.: mała funkcjonalność, angielska wersji językowej, brak backup’u, itp)
Coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania oparte na aplikacji webowej (online). W takim wypadku, jedynym warunkiem podjęcia pracy jest dostęp do internetu.
Wykaz programów:
Sprawdzone
– http://Redmine.org
– http://www.belisama4crm.pl/system-crm
– http://www.freecrm.com/
– http://www.dotproject.net/
– http://basecamphq.com/
– http://seahorsecrm.pl/
– http://www.zoho.com/crm/
– http://wfirma.pl/artykul/cennik
– http://www.crmvision.pl/
– http://www.vtiger.com/
– http://www.sugarcrm.com/crm/
– http://www.epesibim.com Pobierz
Niesprawdzone:
– http://www.splendidcrm.com/
– http://www.concursive.com/show/concourseconnect
– http://sourceforge.net/projects/hipergate/
– http://www.compiere.com/products/free-erp-trials-downloads/index.php
– http://sourceforge.net/projects/xrms/
– http://www.opencrx.org/
– http://www.opentaps.org/
– http://civicrm.org/
– http://www.sourcefabric.org/
– http://xcrm.pl/
– http://funnela.pl/zamow
– http://www.freecrm.com/affiliates.html
Redmine jest jednym z najbardziej używanych systemów. Często stosowany również w firmach informatycznych. Zawiera podstawowe dodatki (wtyczki). Jest prosty w obsłudze i konfigurowalny w prosty sposób.
Minusem tego programu jest to, że trzeba postawić serwer na którym będzie stał Redmine. Do własnych zastosowań czy w małej firmie nie powinno to stanowić problemu. Koszt takiego serwera można wykupić kosztem paru piw w miesiącu. Ewentualnie można samemu postawić serwer na swoim komputerze. Osoba nieobyta, może natrafić na problemy ale nie są one nie do przeskoczenia. Ten Darmowy CRM jest godny uwagi i warto się nad nim zastanowić. Nie spotkałem się z informacją aby liczba użytkowników była ograniczana, co może się zdarzyć w innych darmowych CRM’ach. To samo dotyczy funkcjonalności – może być ona specjalnie ograniczana aby wykupić płatną wersję. Redmine jest dość popularny dlatego można czerpać wsparcie na forach internetowych oraz poszukać w dokumentacji, ewentualnie na stronie internetowej. Duża społeczność sprawia, że szybciej znajdziemy wtyczkę która nas zainteresuje – pewnie ktoś wcześniej potrzebował takiej funkcjonalności i wtyczka została napisana. Ten darmowy CRM również ładnie wygląda więc pierwsze wrażenie jest pozytywne.
Warto spróbować zainstalować, jak się uda to będziesz zadowolony!
Witam,
jesteśmy autorami Belisama4CRM. Małe sprostowanie: Wersja angielska jest w przygotowaniu i niebawem będzie, od wersji 1.1 działa już pełen backup danych zatem system staje się bezpieczniejszy. W zasadzie raz na miesiąc wypuszczana jest aktualizacja która wnosi wiele zmian do systemu.
W liście nie umieszczono jeszcze Systemu CRM firmy z15Group
Ja bym dodał jeszcze EPESI 🙂
http://epesi.pl/
Szukającym informacji na temat systemów crm polecam blog: http://www.crmwpraktyce.pl
Pozdrawiam,
MS
Dzień dobry,
na liście zabrakło prostego CRMu dla małych firm: miniCRM.pl – Jest to prosta aplikacja online, działająca w chmurze poprzez przeglądarkę internetową. Z miniCRM można korzystać za darmo w wersji free. Zapraszam do dołączenia nas do listy 🙂
Pozdrawiam
o darmowych CRMach nieco informacji jest tutaj http://alterweb.pl/-5-darmowych-crmow-ktore-ulatwia-ci-prace nie wiem czy jest to kompletna lista ale są opisane conieco wiec może być przydatne
Pracuję już w drugiej firmie, która używa EPESI CRM, o którym wspominał Michał (dwa lata temu) i sam poleciłem znajomemu do małej firmy budowlanej z Jasła. System szybki, z dostępem z każdego kompa czy tabletu. W miarę prosta konfiguracja i fajnie rozbudowana ewidencja kontrahentów o świetnej ewidencji czasu i kosztów pracy pracowników już nie wspomnę.
Jeśli potrzebujecie niedrogiego CRMa do niedużej firmy to warto sprawdzić to EPESI. Jeśli macie w dodatku swój hosting to samemu można go za darmo zainstalować tak jak u nas.
Nie wspomniano również o świetnym polskim CRMie o nazwie YetiForce. Jest on systemem typu open source i umożliwia dowolne dostosowanie do potrzeb i profilu działalności. Jest bardzo intuicyjny i przyjazny dla użytkownika.
Zapraszamy do przetestowania naszej wersji demo:
https://gitdeveloper.yetiforce.com/
Jeśli ktoś ceni sobie nowoczesne rozwiązania to warto przetestować http://instream.io/ – nie jest to typowy CRM gdzie jesteś ograniczony tylko do leadów i prospectów, jeśli prowadzisz przychodnię to możesz sobie utworzyć listę w której będą klienci, osobną listę dla pacjentów, jeszcze inną dla lekarzy. W przypadku innych branż można stworzyć sobie dowolne listy.
A czy testowaliście https://chmiuro.pl/pl prosta aplikacja on-line, dla małych i średnich firm. Ceny zachęcające – możliwość wysyłki mailingu i wiele innych fajnych opcji.
Chciałbym Waszej uwadze polecić opensource’owy system Epesi (http://epe.si). Dla tych co mają swój serwer (albo wykupiony hosting) i trochę podstawowej wiedzy informatycznej, system ten jest darmowy. W niedużych firmach jego podstawowa konfiguracja jest w zupełności wystarczająca. Dla tych, którzy potrzebują coś więcej np. zarządzać i kontrolować gospodarką magazynową, wystawiać faktury, ewidencjonować wyposażenie, rozliczać pracowników z czasu pracy czy delegacji albo przeprowadzać akcje mailingowe, dostępne są płatne moduły rozszerzające podstawowe funkcjonalności Epesi. Sytem można postawić albo na swoim serwerze albo wykupić dedykowany hosting (za ok. $30 miesięcznie) i nie martwić się aktualizacje. Przez miesiąc można za darmo wypróbować i przetestować ten hosting i funkcjonowanie samego systemu (https://trial.epesicrm.com/hosting/). Godne polecenia jest również forum (forum.epesibim.com), na którym użytkownicy Epesi mogą za darmo wymieniać się poradami czy też skorzystać z pomocy twórców oprogramowania.
Ciekawe rozwiązanie widziałem ostatnio w CRMie kamflex.pl
Klienci, Leady, fajna tabela z możliwością filtrowania po wielu elementach, smsy …
Najbardziej cenię sobie Berberis – kilka lat już na nim pracują. Pasuje nam pod względem funkcjonalności, ale przede wszystkim jest cały czas rozwijany, a to ma dla nas szczególne znaczenie. A na co wy zwracacie uwagę?